
Rend a lelke mindennek!
Olvasási idő: 4 perc
Túlzsúfolt az íróasztalod? Lehet, hogy észre sem veszed, de ez komolyan visszavetheti a munkamorált – sőt, az ügyfelek első benyomását is rontja! Nézd meg, hogyan változtathatsz ezen egyszerűen!
Nincs két ember, akinek egyforma lenne az igényessége, a stílusa, az otthonról hozott rendszeretete. De minden munkahelyen - függetlenül attól, hogy milyen tevékenységet végeznek a dolgozók - ki kell alakítani, meg kell határozni azt az irodai rendet, melyet minden munkatársnak be kell tartania az optimális munkavégzés érdekében.
Egy rendezett munkakörnyezet nem csupán esztétikai szempontból előnyös: jelentős hatással van a produktivitásra, a munkamorálra és az ügyfelek által kialakított első benyomásra is. Nem csoda, hogy a sikeres vállalatok nagy figyelmet fordítanak az irodai rend kialakítására és fenntartására.
De miért is olyan fontos a rendezettség, és hogyan érhetjük el könnyedén? Ebben a cikkben minden kérdésre választ adunk!
Miért fontos a rend az irodában?
A munkaterület zsúfoltsága és rendezetlensége stresszt és hatékonyságcsökkenést eredményezhet. A megfelelően kialakított rend:
-
Növeli a koncentrációt és a hatékonyságot,
-
Csökkenti a felesleges időveszteséget (pl. keresgélés),
-
Professzionálisabb képet mutat az ügyfelek felé,
-
Javítja az általános közérzetet és a munkahelyi légkört.
Minden munkatársnak – függetlenül személyes szokásaitól – alkalmazkodnia kell az alapvető irodai rendhez a gördülékeny munkavégzés érdekében.
Hogyan teremts rendet az irodában?
1. Átgondolt rendszerezés
Használj iratrendezőket, dossziékat, tárolókat és címkéket az anyagok könnyebb átláthatósága érdekében. Egy jól megtervezett tárolórendszer segít megelőzni a papírok és eszközök káoszát.
2. Minimalizmus az íróasztalon
Csak azokat az eszközöket tartsd kéznél, amelyeket napi szinten használsz. A ritkábban használt tárgyak kerüljenek fiókokba vagy szekrényekbe.
3. Rendszeres selejtezés
Érdemes havonta egyszer átnézni a feleslegessé vált dokumentumokat és tárgyakat, hogy ne halmozódjon fel a rendetlenség.
4. Higiénia fenntartása
A tiszta környezet elengedhetetlen a jó közérzethez és a professzionális megjelenéshez. Gondoskodj rendszeres takarításról és higiéniai termékekről.
Segítünk rendet teremteni!
Az OfficeMarket.hu irodaszer webáruházában minden szükséges irodai kiegészítőt megtalálsz, hogy megkönnyítsd a rendszerezést és fenntartsd a rendezettséget. Kínálatunkban szerepelnek:
-
Irattálcák, iratrendezők,
-
Tárolódobozok,
-
Íróasztali rendszerezők,
-
Irodai székek és bútorok.
Ne hagyd, hogy a rendetlenség hátráltassa a munkád – teremtsd meg a hatékony munkavégzés alapjait még ma!
Ebben szeretnénk segíteni, hiszen nálunk megtalálja azokat az irodai kiegészítőket, melyek segítségével megszüntetheti az irodában eluralkodó rendetlenséget. Webáruházunkban számos kellék kapott helyet, melyek praktikus kivitelezésükkel mind a hatékonyság és gyorsaság szolgáltában állnak.
Ha szeretnéd még gördülékenyebbé tenni az iroda mindennapjait, érdemes elolvasnod korábbi cikkünket is:
Vendégek tájékoztatása: tippek a gördülékeny ügyfélkezeléshez
Ebben a bejegyzésben hasznos tanácsokat adunk arra, hogyan biztosíthatod, hogy a látogatók érkezése zökkenőmentes és professzionális legyen – hiszen a jó első benyomás kulcsfontosságú!
A rendezettség a minőségi munka alapja!
Ahhoz, hogy feladataidat gyorsan és hatékonyan tudd elvégezni a munka során, rendkívül fontos, hogy milyen környezetben teszed azt. Hiszen közérzetünket és hangulatunkat nagyban befolyásolhatja a fizikai környezetünk, azaz a körülöttünk lévő világ.
Most megmutatjuk, hogy hogyan és mivel tudsz rendet teremteni munkahelyeden!
Munkahelyünkön, de az otthon tárolt többé kevésbé fontos irataink rendszerezésében sokszor nem is tudjuk, mit használjunk, milyen eszköz lenne a legjobb. Hisz vannak papírok, melyek jó ha kéznél vannak, mert naponta szükségünk lehet rájuk, és vannak olyan irataink is, melyek még szükségesek, de inkább akadályoznak a mindennapi munkában, ha nincsenek rendszerezve, és egy megfelelő helyen tárolva.