Barion Pixel

Fogyás a munkahelyre sétálással!

2022. 10. 09. 00:00:00
Fogyás a munkahelyre sétálással!

Sportolni eleve nehéz nekikezdeni… Hát még ha sötét van, hideg van, nyírkos minden, és csak nagykabátban érzed jól magad a szabadban! A szeszélyes időjárásról nem is beszélve, hol esik, hol fúj, hol egyszerre mindkettő, hol meleg és párás a levegő, de egyik sem ideális állapot sem egy szabadtéri edzéshez, sem ahhoz, hogy fogjuk magunkat és elinduljunk az edzőterembe.

Viszont egészségünk érdeke, hogy elegendő folyadékot igyunk, és kezdjünk ezzel a helyzettel valamit, hiszen az egész napos ülőmunka mozgás nélkül nem vezet túl jó kilátásokhoz.

De hogyan is jön ide a sétálás?

A gyaloglás ugyan úgy megállja a helyét a testmozgásban, mint bármely másik edzésforma, csak tudni kell a trükkjét, hogyan lesz hatékony! Ráadásul, teljesen ingyenes! És igen, kissé fárasztó is. 

Erre hoztunk nektek pár ötletet, hogyan tudod sétával kiváltani a sportot, akár a munkába menet vagy onnan hazafelé jövet!

Kalóriaégetés séta közben!

Heti 3 x 1 óra sétával már elérted a szükséges minimum testmozgást. Kezdetnek egész jó, és ezt lehet később növelni. Nézd meg, a munkahelyedre mennyi idő elgyalogolni, és ha van legalább egy fél óra, akkor ha egy nap gyalog mész a munkahelyre, és onnan haza, azzal már megvan 1 óra. 3 ilyen nap a héten, és meg is vagy az alap testmozgással! Egy kényelmes cipő azért hozzájárulhat a sikerélményhez! 

De ezt fokozhatod is azzal, hogy plusz dolgokat teszel meg, amivel nagyobb kalóriamennyiséget tudsz elégetni. Válogass az alábbi lehetőségek közül, akár keverheted is őket, hogy biztos meglegyen a szükséges kalóriaégetés!

Súlymellény viselése

Elsőre nem hangzik túl jól, és eléggé önsanyargató módzser - de működik! Ha több kalóriát szeretnél így égetni, akkor vegyél egy súlymellényt, és azzal a hátadon gyalogolj a munkába. Ezzel a módszerrel garantáltan égni fognak rólad a kilók! 

A súlymellény egy olyan edzés kiegészítő, ami leginkább futásnál, saját súllyal való edzésnél, esetleg tornánál használnak. Ezt az eszközt főként a terhelés növelésére használják az edzéseken, legyen szó állóképesség, erőállóképesség vagy erő fejlesztésről.  Különlegességük, hogy a mellény külső borítása alatt homokkal, vagy fémreszelékkel töltött zsákok találhatóak, melyek puha szerkezetük miatt komfortosabb használatot biztosítanak amellett, hogy plusz teherrel ruháznak fel miket.

Az elterjedésükhöz hozzá járult a praktikus kialakításuk is, hiszen egyszerűen és kényelmesen magunkra rögzíthetjük, beállíthatjuk a saját méreteinkre, ezáltal nem fog zavarni az edzés hátralevő részében. Ezen felül többféle változatuk létezik, melyek különböző célokhoz lettek optimalizálva.

Súlymellény viselése, iroda, mozgás, fogyás - officemarket.hu

Menj fel lépcsőn lift helyett

Egy több emeletes épületben van az iroda, ráadásul elég fent? Tökéletes!

Válaszd a lépcsőt az irodáig, addig is megmozgatod magad, formázod a popsit, és már bemelegítéssel kezdted a napot!

Egy amerikai tanulmány szerint a lépcsőzés percenként akár, intenzitástól függően, 8-11 kalóriát éget el. Ha naponta két lépcsősoron, rendszeresen gyakoroljuk, egy idő után tapasztalhatjuk testsúlyunk csökkenését.

A szerzők kimutatták továbbá, hogy ez a testmozgás 50%-kal nagyobb kihívást jelent, mint egy meredek lejtőn való felmenetel. A lépcsőmászás tehát nagy kalóriaégető.

A lépcsőzés hasznosságának további indoka, hogy fenntartja a szív- és érrendszer egészségét. 

Míg a korábbi írások is így vélekedtek, de csak hosszabb lépcsőzés esetében, addig a jelenlegi vizsgálódás a rövidebb, intenzív gyakorlást is hasonlóan eredményesnek tartja.

A kutatás résztvevői 60 másodperc alatt jártak meg, intenzív mozgás mellett, egy-egy lépcsősort le és fel, összességében 30 percen át hetente. 

Ami egy olyan gyakorlat, amelyet igazán könnyű elvégezni otthon vagy a munkahelyen is.

lépcsőzés, lépcső, iroda, mozgás . officemarket.hu

Ne aludj el, növeld a sebességet

Próbálj meg a szokásos kis ráérős lépkedés helyett jobban odatenni magad, és egy gyorsabb tempót diktálni, mintha sietnél valahova. Meg fogod érezni a hatását, de ez jót jelent!

Ha túl kényelmes típus vagy, akkor ösztönözheted magad azzal, hogy direkt később indulsz a munkába, hogy muszáj legyen sietned.

MOzgás, séta, intenzív, iroda, officemarket.hu

Válaszd a hosszabb útvonalat!

Azzal is csak magadnak teszel jót, ha meghosszabbítod a bejárásod útvonalát. Ha nincs legalább fél óra beérni a munkahelyre, de gyalog akarsz járni, hogy addig is mozogj, akkor nézz egy hosszabb utat, és menj azon. Sokkal hatásosabb lesz így a séta eredménye!

A séta egyéb előnyei

A rendszeres gyaloglás bevezetése nem csak a fogyás miatt fontos. Sok előnye van a friss levegőn töltött időnek, mutatjuk is, hogy mik azok:

Megőrzi és javítja az egészséged

A rendszeres gyaloglás erősíti immunrendszerünk védekező képességét, szinten tartja a koleszterin szintet és a vérnyomást, pozitívan hat a szív- és érrendszerünk működésére, valamint a csontritkulás kockázatát is csökkenti.

Szívbetegségek megelőzése:

Az Amerikai Szív Társaság (American Heart Association) egy tanulmánya szerint, a séta éppen olyan hatékony a szívbetegségek és stroke megelőzésében, mint a futás. A rendszeres séta ugyanis csökkenti a magas vérnyomást, a koleszterinszintet és javítja a vérkeringést.

A gyaloglás egyfajta aerob testmozgás, és ez segíti az oxigénáramlást a véráramban, valamint eltávolítja a felesleges toxinokat (mérgaző anyagokat) és hulladékokat,.Ezren felül, fitten tartja a tüdőnket is. A jobb és mélyebb, intenzívebb légzés miatt pedig egyes tüdőbetegségek kockázatait is csökkenthetjük, illetve a már esetlegesen meglévők tüneteit enyhíthetjük.

Plusz D-vitamin forrás

Ősszel minden napfény kincsnek számít, ezért ha egy gyönyörű, napsütéses időben mész sétára, akkor növelheted D-vitamin készleted.

Töltsd fel most D-vitamin raktárad a sötét téli idő előtt, mert akkor már nehezebb lesz a naposabb időszakokat kifogni, főleg munka után, ami a korai sötétedés miatt ez lehetetlen feladat!

Plusz D-vitamin forrás, mozgás - officemarket.hu

Töltsd hasznosan a sétaidőt

Nem feltétlen kell „csak sétálni”, nyugodtan használd ki közben a rendelkezésedre álló időt!

Tökéletes lehet ez az alkalom a napi feladatok összeszedéséhez, priorizálásához, egy reggeli feltöltődéshez. Hallgass közben hangos könyveket, tréningeket, amiknél nem kell jegyzetelni, így séta közben is tudsz rá figyelni, rendszerezd a gondolataidat, teendőidet, esetleg gondold végig a heti programokat, feladatokat, és szervezd meg előre a napjaidat fejben.

De akár a telefonhívások elintézésére is tökéletes az alkalom, akár családdal vagy barátokkal beszélnél, vagy az ügyfelekkel kellene megejteni egy telefont.

Töltsd hasznosan a sétaidőt - officemarket

Köszönjük, hogy elolvastad írásunkat.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Életmód